Sidor

22 juli 2010

Om barn av min tid.



Jag heter Lina och jag är barn av min tid. Jag är rysligt ambivalent och väldigt dålig på att ta beslut. På något sätt vill man alltid hålla alla alternativ vid liv, man vill alltid ha en extra utväg. Så istället står jag och velar konstant. Känns lite som att stå en korridor med en massa öppna dörrar. Går man in genom en dörr så stängs alla, väntar man för länge stängs ett par dörrar i taget. Det finns så mycket jag vill göra i mitt liv, men jag vågar aldrig riktigt ta chansen. Och då blir det ingenting alls.
Jag har också svårt för att kategorisera mig själv. Man vill ju förknippas med sig själv, inte med ett särskilt "fack". Men efter lite självrannsakan tror jag att det bara är en rädsla för ta ställning. Tar man ställning kan man inte riktigt gå tillbaka. Och jag vill fortfarande kunna vara lite mer av kameleont, anpassa mig till den sociala gruppen jag befinner mig. Men nej. Det är nog viktigare att vara bestämd, ta ställning. Ta beslut.
Förhoppningsvis råder en blogg bot på lite ambivalens och framtidsångest. Ett forum och utlopp för tankarna och en liten dagbok i sig. Fler beslut, mer struktur. Hoppas jag.
Det kommer bli en ambivalent blogg.
Det kommer att bli fint tror jag.
(Skrivet av Lina. 26 november 2009)

Inga kommentarer: