Sidor

25 juli 2010

Om en riktigt fin lördag.

Min lördag var nog bara bra från början till slut. Jag hann sova ut, ta en lång dusch och plocka. En bekant smsade och tyckte vi skulle ta en fika, och efter den blev det en lång promenad runt stadsparken och bortom. När jag precis hade lämnat av honom, ringde Niklas som tyckte att han, jag och Malin skulle äta tacos. En bilresa senare började vi laga mat.


Så himla enkelt, men åh så gott!

Niklas och hans kollektivsambo Camilla.

Malin är söt i förkläde.

Lite senare kom Kristine och hennes vän till lägenheten. Då var det dags för vin.

Hanna med det superfina håret.

Malin och Kristine.

När vi tröttnat på köksbordet ville vi ut och dansa. Men det verkade tydligen omöjligt om man var under tjugofem och inte ville dansa till schlager. Usch. Vi mötte upp med Jonas och Martin istället. Det blev mer öl och mer vin.

Malin och jag kände oss nöjda med kvällen och begav oss hemåt. Den iskalla regnblåsten fick oss att välja bussen framför cyklarna. Väl hemma möttes vi vid dörren av en blöt och sällskapssjuk katt som fick lite mat och en himla massa gos. Sen stannade Malin kvar inne på mitt rum medan vi lyssnade på Florance + the Machine och somnade glada.

Inga kommentarer: