Sidor

5 augusti 2010

Om en liten skruv.

Min kamera fungerar igen! På fotoaffären hittade de världens minsta lilla skruv som hade hamnat snett. På en minut var allt fixat och jag började fota nästan på en gång. Och jag firade med jordgubbar för tjugofem kronor från torget.

När jag kom hem väntade min katt i solen och ville bli klappad och gosad med.


I vårat kollektiv delar vi nästan alla hushållssysslor, som städning, tvättande och storhandling. Och idag var det min tur att klippa vår lilla gräsmatta. Ytan tog inte så lång tid, men den där kanten som hyresvärden är så noggrann med att vi klipper, fick jag lov att ta med saxen. En och en halv timme och en del ryggvärk senare var jag klar. Inte det roligaste.

Nu blir det husmanskost, och i morgon är det äntligen fredag och helg med fest och finbesök.

Inga kommentarer: