Sidor

19 augusti 2010

Om Hermans.

Min lördagsmorgon började lugnt hemma hos Tamina och Martin. Vi drog oss en bra stund, gick runt klädda i lakan, pratade politik i solen på balkongen, funderade på dagen. Till slut åt vi frukostlunch och tittade på filmen 'Paper Man'. Jag fick ett sms från min gamla vän Elin som också var i Sthlm över helgen, och vi bestämde oss för att ses.
Till en början hade vi bestämt oss för att äta middag på ett crepperi på söder, men där var det fullt. Våra krav på middagen egentligen ganska enkla, vi ville sitta ute, kunna dricka öl och äta oss mätta. Vips (eller, ja. efter nästan en timme) så hamnade vi på Hermans istället.




Check, check och check. Maten var supergod, lokalen mysig och utsikten finfin. Och öl fick vi.



Jag bestämde mig för att ta sista bussen hem till Örebro. Elin promenerade med mig från Slussen till Centralen, fastade bland alla fina modetidningar på pressbyrån, och vinkade till slut av mig när jag åkte. Tack och hej storstan för den här gången.

Inga kommentarer: