Sidor

8 september 2010

Om äta glass till frukost.

Mina föräldrar är bortresta i en vecka, så jag passar på att låna deras bil, bo lite i deras hus och umgås med lillebror. Vi pratar strunt, filmer, filmeffekter och om framtiden och mer strunt. Vi åker bil, köper godsaker mitt i veckan och skriksjunger till Alice Cooper tillsammans, kollar på galna videoklipp och struntar trotsigt i att bädda sängarna nu när det är "föräldrafritt".
Han är fem år yngre än mig, men ändå snart vuxen. Känns helgalet. Särskilt när jag tittar på de här gamla bilderna som står i mammas och pappas bokhylla. Vi är på semester någonstans i England. Jag är väl runt sju-åtta, lillebror runt två-tre. Någon har tvingat mitt då pojkflickiga mig att ha på finklänning, som jag sedan kompenserat med en lila bakåframvänd keps och vita Ray Ban wafers. Lillebror har säkert sju nappar som är fastnypta i tröjan, och kepsen han har på sig slängde han inte långt därefter i en liten fors. Han har lockigt linblont hår under kepsen och ler med hela ansiktet. Finaste lillebror. Och snart fyller han arton. Kära värld.

Inga kommentarer: