Sidor

5 januari 2012

Om bebismani, labil ekonomi och Ola Rapace

Årets första inlägg blir en summering av det förra!
Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?
Jag regisserade en kortfilm, flyttade till en helt ny stad där jag knappt kände någon, jag blev sambo för första gången och köpte bil. Jag blev typ sju år äldre i våras.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, det kom en liten Olivia och en liten Axel. Alltså, även om jag själv vill vänta ett tag så blir jag alldeles i extas av bebisar. Måste alltid bita mig i läppen för att inte börja ropa "BEBIS! Åh bebisbebisbebisbebis iiiih!"
Dog någon som stod dig nära? 
Nej, tack och lov. Men jag har utvecklat en ganska ordentlig dödsångest, hurra.
Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012? 
Stabil ekonomi, vänner som bor nära, en livsplan.
Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Den 12:e augusti, när Jonas överrumplade mig med en överraskningsfest. Att flytta till en ny stad var jobbigare än väntat, och jag som är van med att ha tio vänner på cykelavstånd, satt plötsligt ensam på fredagkvällarna. Jag var nog som allra ledsnast och deppigast, när ett kalas plötsligt plingade på dörren med mina finaste vänner. Jag var i glädjechock i en timme!  
Vad var din största framgång 2011?
Att jag vågade regissera, att jag har börjat jobba mycket mer som filmsminkör och börjat få lite betalt till och med.
Största misstaget?
 Att tacka nej till att sminka på en filminspelning.. med Ola Rapace. Åh, ångesten.
Bästa köpet?
En såndär beroendeframkallande swissarmy-mobiltelefon (Iphonen alltså).
Vad spenderade du mest pengar på?
Min lilla bil (som är grön, och heter Rolf).
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få låna min fasters stuga, precis intill skogen och sjön. Att få vara där en vecka och bara bada, äta, läsa, ro, plocka blommor och klappa hundar.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Typ alla låtar av Arcade Fire.
Vad önskar du att du gjort mer?
Rest, varit mer kreativ, sparat pengar, och vågat lite mer.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Gråtit, bråkat, oroat mig och slösat bort tid. 
Blev du kär i år?
Blev nykär flera gånger om! I Jonas, i mina vänner, i min katt Frank och i mango.
Favoritprogram på TV?
Landet brunsås och Kobra.
Största musikaliska upptäckten?
Arcade Fire och.. (håll i er) Die Antwoord.
Något du önskade dig och fick? 
En ursnygg soffa till mitt rum. 
 Något du önskade dig och inte fick?
Ett roligt, kreativt och relativt välbetalt jobb på heltid. 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Milla Jovovic, efter ett litet Resident Evil-maraton i våras.
Vem saknade du?
Mitt gamla kollektiv. 
De bästa nya människorna du träffade?
Anna! Hon verkade så blyg först, men hon är så härligt knäpp och rolig. 
Högsta önskan just nu?
Att få en bra ekonomi under året, och att äntligen få komma igång med utbildningen till hösten. Att få resa mycket, gå på teater och upptäcka nya saker. Att jag kan börja frilansa. Och att jag får en tjusig cykel i påskägget!


5 kommentarer:

sugarhearted sa...

Vilken snygg soffa! :)

Sara sa...

Mys! Jag kanske copy-kattar! (fint ord btw)
Vad är det för utbildning du ska söka till :)

sofia sa...

får jag låna denna mall till en egen årsresumé? :) blir grymt sugen att fylla i min egen..

sofia sa...

får jag låna denna mall till en egen årsresumé? :) blir grymt sugen att fylla i min egen..

sofia sa...

får jag låna denna mall till en egen årsresumé? :) blir grymt sugen att fylla i min egen..