Sidor

25 mars 2012

Om naturknarket

Så fort solen kikar fram så blir jag världens naturjunkie. Jag vill vara ute mest hela tiden, helst så långt bort från stan, vägarna, stressen och folk som möjligt. Jonas var iväg på en arbetsintervju när jag bestämde mig för att packa en liten senfrukostmatsäck och överraska honom.
Han fick sitta bredvid mig i bilen och blunda så att han inte såg skyltarna.
 Tadaa! Naturreservatet Ekbackarna här i Norrköping fick det bli. Det serverades kaffe.
Och perfekt kokta ägg.
Sedan satt vi bara och njöt. Pratade om allt och lyssnade på vinden, fåglarna, insekterna.
Alla dagar borde börja såhär, alltid.

8 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Men åh så mysigt!!!!

Lisa sa...

mys!

Emma sa...

Våren och utomhusätande i solskenet är så undebart :)

Josefin Roos sa...

Åh, så mysigt. Man får passa på när solen skiner. Vilken fin blogg du har. Tack för din fina kommentar på min blogg!

Helly sa...

Älskar skog,natur och då speciellt ut och galoppera med favvohästen! Och som du säger - det borde alltid vara så här!

RE: Ja jag älskar den med, gul och fin!
Du är så välkommen tillbaka!

Tant Grön sa...

Åh det verkar helt underbart. Jag längtar tills den sista snön försvinner här och det torkar upp lite så man kan gå ut i skogen!

Matilda sa...

Härligt med frukost i det gröna lugnet :) Ser riktigt mysigt ut

Pyrola sa...

Åh så underbart!