Sidor

2 april 2012

Om dumma sillar

Högskoleprovet sög verkligen musten ur mig! Min kropp var i ett tillstånd som man tänkas vara i om man svalt koffeintabletter med energidrycksberikat kaffe, i åtta timmar. Huva. Så på söndagen sov jag som en stock, långt efter lunchdags. Jag vaknade i det stökiga sovrummet.
 Jonas hade redan gått upp, och lagat oss en varsin omelett med svamp, babyspenat och getost. Ja tack!
Sedan började vi städa båda våra rum i kollektivet, och sortera en massa kartonger Jonas tagit ner från sin pappas vind. Några fina gamla leksaksbilar hittade han, och tusen tusen gamla serietidningar.
Fina killen bah.
 Vi storstädade som tokar, så att Mad Men-vibbarna i Jonas rum kom fram ordentligt.
Älskar att Jonas har så fenomenal inredningssmak. Den är så olik min, men jag älskar ändå varenda detalj i hans rum. 
Den här affischen har han i och för sig fått av mig i inflyttningspresent, så jag är lite partisk om vissa detaljer. 
När vi var klara, klappade vi oss själva på axeln och slog oss ner i köket för att fika med de andra kollektivarna i huset.
 Tove hade fixat kokosbollar!
Sen satt hon, jag, Jonas och Emelie och pratade fallossymboler, framtiden och gamla aprilskämt som man blivit utsatt för, nästan tills det blev mörkt ute.

2 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Det är jobbigt med högskoleprov, men ganska roligt tycker jag.

Vanja sa...

*älskar gråtmilda vuxna*