Sidor

5 april 2012

Om guldsoffan, provdockan och den röda bokhyllan

Redan nu har vi börjat packa ner mitt rum, och stapla flyttkartonger i hörnen. Snart ska det flytta in en ny kollektivmedlem i det här rummet, medan jag och Jonas bor tillsammans i hans rum tills det är dags att flytta.
 Under året jag har bott här, har jag säkert hunnit möblera om minst trettio gånger! Rummet är ju så stort, möjligheterna har nästan varit oändliga. Guldsoffan som jag fick av Jonas (typ bästa presenten någonsin) har fått stå i rummets alla hörn.
 Likaså sängen har flyttats runt i rummet en hel del. Väskorna har fått vara både prydnad och sängbord.
På vägghyllorna står fina loppisfynd, muggen från Indiska och Cunt Coloring Book som min vän Matilda köpte till mig i London. Sånghäftet från Moulin Rouge hittade Jonas på ett antikvariat. 
 Lite tyger, lite flaskor, lite hela världen. Nu ligger allt nedpackat i lådor!
Precis som allt presentpapper och alla pysselprylar.
Skrivbordet och den fina stolen som jag fyndat på Myrorna får stå i vardagsrummet tills vi flyttar.
 Men garderoben och byrån får bo inne hos mig och Jonas.
Känns lite synd att rummet försvinner nu, och att alla mina miljoner småprylar packas ner.
Men snart har vi ett nytt ställe att börja om på, att inreda och fixa! En ny plats för provdockan, klädställningen och den röda bokhyllan. En ny plats för guldsoffan och katten Frank. Det kommer att bli finfint!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det något härligare än att packa upp kartonger med massa prylar i? (utom de sista då man bara är trött på allt och har hittat allt spännande redan)

Kram Anna Reinholdsson

Sanna sa...

vilken underbar inredningsstil ni har, otroligt läckert !
vart har du fått tag på provdockan ? är lite sugen på att köpa en men vet inte vart man får tag på sånna

Emma sa...

Vad fint! Kan förstå att det känns lite sorgligt men det kommer säkert bli mysigt i nya lägenheten också.
Glad Påsk!

aliciasivert.se sa...

Åååååh så vemodigt - för alltså det där var det fulländade rummet. Du har god smak! Antagligen blir det lika fint på nästa ställe, och ibland är det rätt skönt att börja om. Lycka till!

För övrigt: Draperade dörrar. Genialt!