Sidor

15 maj 2012

Om knytt, mårror och hattifnattar

Jag har ju världens lyx som bor ett stenkast från stans bästa museum, Arbetets Museum, och alla fina utställningar som brukar husera på dess sju våningar. I helgen drog jag med Jonas på "Det stora äventyret", en utställning om Tove Jansson. Han var taggad som få.
Kulisser, texter och små krypin.
Ett litet välbekant Knytt.
 Raraste lilla teatern.
En muminpappa till sjöss.
Och en massa annat fint. Utställningen hade gärna fått vara tredubbelt så stor! Om ni bor i, eller har vägarna förbi Norrköping, så kan jag rekommendera ett litet stopp på våning tre, på Arbetets Museum.

7 kommentarer:

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Kan liksom inte hjälpa det, men jag är nog allergisk mot mumintrollet. Fast Lilla My är ju rätt söt.

anna. sa...

gud vad underbart!

Jessica sa...

HERREGUD VAD FINT. ÅHH vill dit. Farlig Midsommar-bilden är ju så fin.

Jessica sa...

HERREGUD VAD FINT. ÅHH vill dit. Farlig Midsommar-bilden är ju så fin.

aliciasivert.se sa...

Men ÅÅH! Jag vill dit, jag vill dit, jag vill dit!

Angeliqa sa...

Men åh så fint!

sa...

Men åh, din lyckans ost! Det där är verkligen en utställning som jag skulle vilja besöka. Men hur jag än vänder och vrider på saken så bor jag ju liksom inte ens i närheten av Norrköping... ;)