Sidor

28 juni 2012

Om scener ur min vardag

 Mina första trevande försök till att börja använda kameran i min vardag igen har gått lite si och så. Men några bilder har det i alla fall blivit! Såhär ser det ut på mitt jobb en måndagsmorgon.
 Trivs ganska bra att jobba i klädbutik, åtminstone tills vidare. Prata kläder hela dagen och få träffa en massa glada kvinnor varje dag, mysigt ju.

I tisdags var jag ledig men hade fullt upp. Vaknade och möttes av en kattrumpa i köket.
 Jonas jobbar natt just nu, kommer hem halv sju på morgonen. Usch, vad trist det är att sova själv och gå om varandra. Men jag får färskt bageribröd till frukost titt som tätt, alltid något.
 I onsdags fick jag nittiotalsryck. Sådär så att jag nästan saknar att gå i fyran och spendera rasterna med att förbereda ett dansnummer som ska visas för klassen sen. Pax för att vara Geri liksom.
Och idag sitter jag och pusslar med min kalender, lyssnar på Maud Lindström och klappar katten. Men nu: promenad i solen!

Inga kommentarer: