Sidor

29 juli 2012

Planlösa planer, kantareller och pannkakor

Lediga dagar utan planer kan vara det bästa ibland. Särskilt dagen efter ett två sju glas vin.
Lagade bästa jag-har-all-tid-i-världen-frukosten. Amerikanska pannkakor!
 Jag och Jonas är så vimsiga, att vi fick cykla till affären tre gånger innan vi tillslut hade alla ingredienser hemma för att kunna laga. Tur att lilla klaustrofobi-coop ligger precis bakom hörnet.
Omnomnomnom.
Maten smält, kroppen utvilad, huvudet pyntat med tyg. Nu gör vi någonting annat.
Lånar en bil och åker till skogen, till exempel.
Efter någon timme av kantarelljakt, slog vi oss ner vid en lugn liten sjö.
Matsäcken bestod av den obligatoriska äggmackan, juice och munkar.
Slappa slappa.
Tugga tugga.
Balans.
Det blev ingen jättevinst, men tillräckligt för en varsin katarellsmörgås på kvällen.
Sen hem, läsa Fantomen och massera trötta skogsvandrarfötter. Planlöst och underbart.

6 kommentarer:

Dawn sa...

jag älskar kantareller men har aldrig jagat dem mig själv! Detta måste jag göra nån gång!

rebecca sa...

sv: tack så mycket.

Anonym sa...

Ser ut som en helt fantastisk dag!

helly sa...

Anonym är alltså jag ;)

Mikael sa...

Heej!

Förlåt om jag stör, men tänkte bara fråga om jag kan få lite hjälp från dig skulle verkligen behöva det. Skulle du ha något intresse att hjälpa till i modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer. Även ett inlägg hjälper mycket för att få modeforumet mer levande. Om du kanske bara gillar att läsa inlägg men inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor Kram

E.Winberg sa...

Spank you fröken! Så fina bilder du tar, vad skjuter du med? Köss!