Sidor

22 december 2012

När ett kalas knackade på dörren

Nu packar jag ner katten och Jonas, och far till Värmlandsskogarna för att fira jul. Medan jag sitter på en skumpig buss på Sveriges jobbigaste landsväg, så kikar vi på lucka nr. 22 i Emilys julkalender: En bild på dig när du är glad. 
En suddig Lina, men framförallt en väldigt VÄLDIGT glad Lina. Första tiden i nya staden förra sommaren var riktigt jobbig, jag hade ett jobb jag avskydde och var långt långt bort från mina finaste vänner. Då hörde Jonas av sig till mina favoriter och styrde upp en överraskningsfest för att jag skulle bli glad. Alltså. Kanske det finaste jag har varit med om.

För helt plötsligt en dag knackade ett kalas på dörren, och in vällde mina vänner och jag bara varvade skrik med gråt med skratt med stumhet och mer gråt. Blev så överraskad och glad att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Blir alldeles varm när jag tänker det.

Inga kommentarer: