Sidor

22 november 2012

Min svenska cowboy och den blå mannen

Idag är jag nästan så stolt att jag storknar. Sommaren 2011 fick jag jobba som maskör på Crazy Pictures film Den Blå Mannen, och nu är filmen äntligen helt klar och kan visas för omvärlden.

Om ni har tjugo minuter över tycker jag verkligen att ni ska titta på den HÄR. Det är en galen, rolig och färgglad berättelse om en man som vaknar upp i en blå dräkt och inte minns vem han är. Den är dessutom så färgglad och snygg att man smäller av. Oh! Håll utkik efter min svenska cowboy i början, den karaktären var helt klart roligast att sminka fram. Smuts och lera och skit och mustasch - mumma.

Om ni gillar Crazy Pictures serie Poesi för fiskar (Nakenlekar, Övertidskrig, Ta Mig och några till) och Den Blå Mannen, så tycker jag ni ska köpa dvd:n med alla deras bästa filmer HÄR. Och om ni är nyfikna på hur en filminspelning kan se ut, så kan ni kolla HÄR på serien om hur det gick till när filmen gjordes. Jag dyker upp en millisekund i sista avsnittet, och dessutom så är killarna i filmkollektivet så rysligt charmiga, så serien är värd att se bara av den anledningen.

2 kommentarer:

johan andrén sa...

ah paris var riktigt gött, nice blog.

Maja sa...

Åh, men tack kära du!