Sidor

28 augusti 2010

Om folkfesten.

När kungafamiljen kom hit förra helgen för att fira Bernadottejubileet så ordnades en alternativ folkfest för oss och de som inte är överförtjusta i monarkin. Mycket vänsterfolk, mycket mys.
Michael Wiehe spelade och sjöng och pratade.


Matilda och Aleksi pussas hej. Fina Kristine i förgrunden.


När Wiehe slutat spela sas det att det var en halvtimme kvar tills nästa grej på scenen, så vi gick och tog en öl under tiden. Matilda var söt och piffig med sin håruppsättning. Och jag drack äppeljuice.

Niklas.

Leo, som annars bor i Stockholm, var på besök. Man får oftast inte fota henne, men idag gick det bra för hennes ögonbryn var fina, förklarade hon.


Finisar.

Anders.

Sen promenerade vi tillbaka till Våghustorget där Kapten Röd hade börjat spela. Jag brukar inte lyssna så mycket på SKA, men det är bland det bästa jag vet att dansa till. Och det var så mycket kärlek och glädje på scenen och på torget att jag knappt visste var jag skulle ta vägen. Nästan magiskt.


Dans dans dans. Malin och Matilda, Linda och Lou, Kajsa och Kristine. Alla stod vi och viftade med armarna och slängde med håret, hoppade och studsade och sjöng med så gott vi kunde. Och dans dans dans.



Sen gick vi tillbaka till puben och drack ett par öl till (eller juice). Och vi pratade politik och feminism och bara bröst. Några av mina bästa samtalsämnen.

Camilla skeptisk

Camilla.

Och Linda. Sen tror jag kameran blev full för alla bilder efter denna blev knasigt suddiga. Hm.

Inga kommentarer: