Sidor

20 september 2010

Om Göteborg, tur och retur, på 24 timmar.

Så efter en liten tågresa hamnade jag i Göteborg och mötte upp med Elin och hennes syster Johanna. Vi har känt varandra sen vi föddes, så det är alltid lite fint att ses tycker jag. Nu har Elin flyttat in som inneboende i en ny lägenhet i centrala Göteborg, plus att det var dagen efter hennes födelsedag så det skulle såklart firas.

Vi var tokhungriga och småtrötta alla tre, så det blev lite snabbt ihopslängd pasta med pesto.

Johanna gör i ordning inför kvällen.

Sen blev det fest. Jag är lite blyg, så jag höll mig lite till Johanna och vinet i början, vilket var supermysigt. Efter ett tag hittade jag två tjejer som hade bott i närheten av där jag bodde när jag bodde utanför Stockholm som barn. Vi hade tydligen en del gemensamma bekanta, och ett tag höll jag på att glömma var i landet jag var.

Värdinnan själv.

När lägenheten inte längre räckte till promenerade vi ner på stan och tog oss in på Gretas och dansade oss sanslöst svettiga. Helt fantastiskt. Efter lite toblerone och fyra timmars sömn tog jag mig hem till Örebro igen och var hemma nästan precis tjugofyra timmar efter att jag åkt.

Inga kommentarer: