Sidor

17 oktober 2010

Om Pastor Grön i matsalen med rörtången.

Digestivekex med brieost - om någon undrar vad jag skulle kunna tänka mig att äta till frukost varje helg. Mums och lite till.

Jag drog mig länge i morse, men till slut gick jag ner i köket. Mordgåtekväll stod på schemat denna söndag, och jag hade utlovat scones..


..och kakor.

Sen kom mina fina detektivgäster.

Camilla och Niklas.

Kristian.


Erik kikade in och sa hej, men ville inte vara med.

Först ut var "Mordet på Orientexpressen" med Hercule Poirot.

Camilla och Niklas.

Sen var filmen slut, vi åt lite mer tills vi var proppmätta.

När bordet rensats blev det Cluedo! Min första gång till och med.

Niklas dricker te, Malin läser reglerna.

Malin och Nikolas klurar.

Malin, Matilda och jag klurade ut svaret; det var Pastor Grön (eller Åke Green, som vi kallade honom) i matsalen med rörtången. Jag var lite mallig, som sig bör. Kul var det i alla fall.

Mordgåtekvällar får det nästan bli fler av. Mer Poirot, och sen måste man ju se Miss Marple och Morden i Midsomer såklart. Ju mer tweed dess då bättre.

4 kommentarer:

Tamina sa...

Nåååå visst är det kul med Cluedo?? ;)

Unga fröken Karlsson sa...

Tss, jag ger mig jag ger mig. Alias och Cluedo är godkända. Puss.

Sandra sa...

Visst är det så. Jag brukar köpa växter när jag är och handlar och det är grått väder eller dåligt humör. Idag blev det en ljung..blomma? Växt? Lila och fin är den i mitt fönster iallafall. mera vardagspiff!

ellen sa...

scones <3