Sidor

31 augusti 2011

Om den senaste tiden - ur mobilen

Isak och Ida gifte sig, nitton personer höll tal och allt var fint hela dagen. Matilda hade förberett dagen innan med en lista på världens scout-kit till bruden.
Jag åkte på en kurs i filmskapande i en hel vecka. Träffade härliga människor, målade, dansade, badade och åkte båt. Hela dagarna bestod av berättarstunder, regi- och filmövningar och genussamtal. Åh.

 Jag har sminkat en massa till en hemlig kortfilm som jag tror kommer bli superbra.
 Jag har hittat ett symaskinsbord på vinden som tillhört någon tidigare kollektivmedlem. Norpade den och ställde i vardagsrummet med en blomma i. Tadaa! Övriga lägenheten är under konstant konstruktion.
 Jag har möblerat om i mitt kollektivrum säkert fyra-fem gånger under sommaren. Men nu börjar hösten komma, så jag nöjer mig nu. Myser ner mig med modetidningar och VivienneWestwooddokumentär istället.
 Många timmar har spenderats runt köksbordet med spel, mat, vin och finbesök.
Och kanske bäst av allt - när jag kände mig lite nere och ensam ett tag så överraskade Jonas mig med en överraskningsfest! Fina och saknade vänner från Örebro, Stockholm och Göteborg ringde på och jag gav ifrån mig ett lyckotjut. Jonas hade förberett med tårta, bål och allt annat. Nog det finaste jag varit med om någonsin. Och det är ungefär vad jag har sysslat med sedan sist jag skrev.

3 kommentarer:

Sofie / komigensofie sa...

svar: Tusen tack, kära du, vad glad jag blir att du gillar den!!! :D

min tekopp sa...

Å det låter så härligt precis allting!!

Lonesome Mama sa...

tjusigt värre!