Sidor

26 maj 2012

Om darlings och långa samtal

Min dag i Sthlm började fint. Fick ju gratis tågbiljett av tv-bolaget och blev hämtad på stationen, tillsammans med de andra som skulle heja på i publiken.
 Lovade mig själv att ta hur mycket bilder som helst, men vet ni, jag var tyvärr världssämst på att fota bland allt stök och stoj. Men när vi kom fram fick vi i alla fall vänta mycket. Jag läste lite tidningar, drack apelsinjuice och pratade med Adam, Malin och Amanda, som också var där för att heja på Camilla och Matilda.
Sen fick vi gå in! En tjusig catwalk som alla fick sitta kring.
Tissel och tassel, fniss och väntan väntan väntan.
Sen var det äntligen dags! Tyvärr fick man ju inte fota, men programmet sänds i redan i slutet av sommaren som tur är. Men det hela var ju trevligt - lite tårar, lite stel svenskhet, många "Oh, Daaaaarling"s, och många urtjusiga damer och herrar. Kan även avslöja att Camilla och Matilda skötte sig fenomenalt. Matilda var nog bland det finaste och snyggaste jag sett, och Camillas omvandling fick mig att nästan skrika och hoppa ur stolen. På ett bra sätt, såklart. Det ni.
Efteråt så rusades de två stjärnorna Camilla och Matilda hem till Örebro, medan jag och Malin slog oss ner på Gärdet och pratade. Och pratade. Och pratade. Om allt allt allt, som kärlek och framtiden och oro och glädje och kärlek igen. Malin alltså, kan vara en av de bästa människorna jag vet.
När det blev för kallt ute, bussade vi oss tillbaka till stan för en bit mat (och mer prat), och till sist så hamnade hemma hos Malin i Högdalen där vi somnade i samma säng, efter ganska precis fem och en halv timme av bara prat.
Finfin dag, minst sagt.

Inga kommentarer: