Sidor

27 maj 2012

Om färjan och fridfullheten

Varje gång jag är i Sthlm med ett SL-kort så passar jag alltid alltid alltid på att åka Djurgårdsfärjan. Jag skulle typ bara kunna åka på den fram och tillbaka en hel dag, jag blir som ett barn på väg på vatten. Efter en mysig frukost med Malin på balkongen, till tonerna av underbara Maud Lindströms sånger, så for jag till Slussen.
Åkte färja, klev av vid vackra Djurgården och strosade runt. Pratade i mer än en timme med Matilda i telefon, om alla intryck från dagen innan, om sommarplaner och framtidsförhoppningar. 
Fick lite hemlängtan.
 Tyvärr hade jag inte så lång tid på mig den här gången, så jag hann bara en liten bit och tillbaka.

Tittade på båtar, vatten och änder.
 Luktade på syrén, kanske min bästa sommardoft.
 Sen var det snart dags för mitt tåg att gå, så det var bara att rusa till nästa färja.
 ..som jag fick dela med ungefär sjuhundra exalterade skolelever.



Sen var det tack och hejdå till fina sommarstockholm för den här gången.

1 kommentar:

aliciasivert.se sa...

Aah, ljuva Djurgården. Jag jobbade ju där i ett och ett halvt år. Det är lite magiskt att kunna ta färjan till jobbet, och bara det att arbeta på en ö får en ju att orka långa allsångs- och midsommarpass.

Härligt med alla detaljbilder. Det finns så mycket man glömmer bort att ta vara på. Som vackra klockor, lummigt omgärdade hur och syrenblomster (lätt bästa sommardoften).

Önskar dig en längre Djurgårdsvistelse nästa gång!