Sidor

16 september 2012

De sista dropparna av sommaren

 Vaknade på en ö i Stockholms skärgård förra helgen. Såhär peppad var jag!
Jonas kompis Martin har ett familjeställe, så jag, Jonas, Martin och hans flickvän Noora åkte ut dit för att krama ur de sista dropparna av sommaren. 
Hur fint som helst. Vaknade på morgonen och bara stirrade en stund. Älskar landet.
 Jag och Jonas hade en egen liten stuga för oss själva. Lyxen!
Vi åkte båt till en lanthandel i närheten. Och jag fick typ dödsångest för sablar vad snabbt vi åkte! När det kom lite vågor och båten liksom flög ett par meter så var jag helt säker på att det var kört. De andra skrattade åt mig för de hade minsann båtvana de. Bah!
Säker på bryggan igen. Bekantade mig med en fågelskrämma med ilsket utseende.
 Solen kikade fram och de andra paddlade kanot.
 Satt på bryggan, mumsade cider och lyssnade på Arcade Fire.
 Alltså. Prr prr prr.
Framåt kvällen fångade Jonas en gädda på en fisketur, så när kvällsmaten skulle grillas gjorde vi lite fisk också. Inte varje dag.
 Och äppelpaj med äpplen från trädgården.
 Hej.
Sen åt vi resten av kvällen, drack vin och hade hetsiga diskussioner om politik, musik och jobb. Så intressant att vi var vakna till fem på morgonen och gapade. Fint som snus.

1 kommentar:

lovisa/polichinelle sa...

åh sicka fina sista sommardroppar!