Sidor

13 september 2012

Osten smakar ladugård

 Runt lunchtiden på fredag mötte jag upp med Matilda. Vrålhungriga var vi också, så vi gick och handlade ingredienser till en lunchmiddag på en gång.
Systembolaget där hon bor har ett såntdär gammalt system, ni vet med nummerlapp och vinflaskor innanför glasmontrar. Kändes ytterst exotiskt på något vis.
 Grönsaker och rotfrukter inhandlades på torget.
Hemma hos Matilda fick jag kika in i hennes nya rum. Fisken, som har hängt med ett tag, var såklart på plats.
Tapeterna som fanns där redan innan hon flyttade in passar henne som handsken, tycker jag. Är lite avis.

 Matilda har ju precis flyttat till Stockholm och har, liksom jag, skaffat en karta över stan för att kunna lära sig hur allt hänger ihop. One Mind.
 Matlagardags!
 En flaska vin i maten, och en flaska vin till maten. Burgundisk gryta blev det, min favorit, med blomkålsmos till. Mumma.
Och typ hur mycket prat som helst. Om allt och ingenting, om viktigheter och ickeproblem.
Sedan en ädelost på det. Den var god, med en eftersmak av ladugård, kom vi fram till. Fast på ett bra sätt, om ni kan föreställa er. Sedan packade jag ihop mig och for till skärgården - men mer om det sen!

1 kommentar:

aliciasivert.se sa...

Tapeterna och fisken! Vill bara slita dem från väggarna och behålla. ÅH mönster på svart bakgrund, ÅH glas och metall och underfundighet.