Sidor

2 januari 2013

Det som ska genomsyra allt

Årets enda nyårslöfte: Vara glad.
2012 var, precis som stora delar av 2011, ett jävla skitår rent ut sagt. Sådär riktigt tungt och stundtals hopplöst har det känts. Det har liksom varit så mycket att jag har knappt orkat berätta för mina närmsta vänner om just hur jäkla illa det verkligen har varit. En lillebror som fått kämpa igenom ett helvete, ekonomiskt haveri för mig efter väldigt mycket problem med csn, en familj i kris, sjukdomar, klippkort på akuten, andningsbesvär, ensamhet, mörka tankar, hopplöst lägenhetsletande, tvekan kring utbildningen och ett förhållande som ska hållas vid liv på distans genom allt det här. För att nämna toppen av isberget, liksom.

Just därför älskar jag nyår. Alltså älskar. Jag vet att det bara är en liten siffra i kalendern som skiftar, men det är någonting med tanken på att lämna allt trist bakom sig - omstart, nystart. Fokusera om, hämta luft och ta nya tag. Älskar det. Så därför, enda löftet inför 2013: Vara glad. Aktivt. Stanna upp, tänka efter och alltid (i det stora hela) styra mot det som gör mig glad, vad det än må vara. Allt annat är prutt.

Har ni gjort några löften? Puss på er!

4 kommentarer:

Emil sa...

Älskar också den nystart som ett nytt år alltid innebär. Jag tror starkt på att mitt 2013 kommer bli bättre än 2012, bara jag ger det en chans.

lisa sa...

vara glad låter som ett bra löfte! kram på dig.

VisaLiza sa...

Att vara glad låter som en utmärkt föresats för det kommande året. Med tanke på att året som gått varit tungt för dig har detta år redan börjat bättre bara genom den föresatsen. Gott nytt år! Liza

aliciasivert.se sa...

Tips: Om nyårsafton är för långt borta och man känner förändringens vindar kan det vara en god idé att fira nyersafton. Alltså som i ny-era-afton. Det brukar jag göra.

Lycka till med gladmakeriet, kloka människa.