Sidor

10 november 2010

Om pirret klockan 04:31

Efter knappt fyra timmars sömn gick jag upp halv fem på morgonen för att göra mig i ordning och åka till Solna. Väldigt yrvaken stapplade jag runt i Taminas och Martins fina lägenhet i Högdalen och lyckades till slut ta mig iväg. Halv sju skulle jag och filmteamet från DI-filmen "Här slutar Sverige" mötas upp.

Jag och den andra mask-assistenten Gro började förbereda och jag fick en hel del instruktioner. Sen var det bara att köra igång. Hela filmteamet var jättetrevliga och rara. Nervositeten släppte ganska snart.


Sen var det som det mest alltid är - en himla massa vänta. Oftast, som nu, så får man vänta tillsammans med lite roligare människor så att man har någon att prata med. Sen kan man fotografera sig själv och sitt hemmaknopplade smycke inne på toaletten också.

Men den mesta av tiden har jag spenderat här inne i det provisoriska fikarummet. Jag har säkert ätit hundra kakor och bullar dessutom, mindre bra. På fredag kör vi nya scener, och nya kakor. Pepp.

1 kommentar:

Kajsa sa...

åh, jobbar du som mask-assisten? vad roligt det låter :)