Sidor

8 oktober 2012

Dille på fikabröd

Sedan jag blev särbo har jag liksom återupptäckt det där med att ta en fika. Jag och Jonas fikar nästan varje gång vi ses, nu senast testade vi nyöppnade Nelins i Norrköping. Det gick inte att låta bli när kuddarna på uteserveringen var iklädda mina absoluta favoritfärger.
 Vi testade en varsin frukostmacka. Gott och saftigt. Och en bäryoghurt till som var smaskens.
 Innovativa lösningar, det gillas.
 Favoritjuicen. Snordyrt, men gott. Men snordyrt.

Och så en delad efterrätt på det. Toppbetyg, hit kommer jag tillbaka!, sa den osponsrade bloggaren. Lovar.

På tal om, förresten! Har ni västkustare något bra tips på fikaställen i Göteborg? Ös på bah!

5 kommentarer:

Sofie - Kreativa latsidan sa...

Jag går alldeles för sällan på kafé. Finns ju inget bättre! Ethels på Linnégatan upptäckte jag ganska nyligen. Ett supermysigt ställe! Här kan man även äta brunch. Den har jag tänkt testa, men det har inte blivit av.
http://ethels.se/
Bara för sakens skull måste man uppleva Husaren med sina enorma bullar och kakor. En institution i Haga. God mat också.
http://cafehusaren.se/

Dan sa...

Härliga aptitretare!

Koftan sa...

Älskar fika! Men ey Nelins har jag missat, var var?

Emma sa...

Ser ut som ett toppenställe :)

Matti i Jokkmokk sa...

Du får verkligen maten att se god ut på bild...