Sidor

12 oktober 2012

Flackande och fikande och fabriken

Nu är jag på't igen! Fikat alltså. Denna gång letade jag och Jonas efter frukost (fast, hrm, vid klockan lunch) i Örebro och snubblade över Fikafabriken.
Urmysigt, jättetrevlig personal och sjukt goda grillade mackor. Jag och bordsherren här lyckades dock hamna i en halvhetsig politisk diskussion mitt i maten, men blev sams lagom till kaffet (saften) på maten.
Inredningen är blandad med gammalt och nytt, udda men med en röd tråd, ombonat och stiligt. Plus att de har en bokhylla med en massa böcker man gärna får låna medan man fikar.
 Fikafabriken - tipstipstips till alla Örebroare!

Om jag fortsätter såhär så borde jag ju nästan starta en serie kring mitt flackande och fikande. Unga fröken Karlsson fikar i Mellansverige, ja vad bra!

1 kommentar:

Hemkära Hanna sa...

Fikatips är alltid bra så kör på det du tycker jag!