Sidor

6 december 2012

unge herr Jonas

Håll i hatten hörni, för nu blir det sliskigt. Lucka nr. 6 i Emilys julkalender: En bild på någon du älskar.
Duh, liksom. Tror jag nämner Jonas i så gott som varje inlägg (han är den bästa jag vet och vi umgås ju liksom hela tiden) så det var kanske lätt att gissa dagens bild. Jonas är killen jag träffade på en filminspelning som jag hamnade på av en slump, som uppvaktade mig Hasse&Tagefilmer och Boratklipp på youtube, som jag fattade att jag var förtjust i först när vi kysstes och som lyckades omvända mig från tvåsamhetsfobiker till sambo.
Han är så fin och knäpp på samma gång. Regnoväder är bland det bästa han vet. Han kan äta chips tills han storknar, måste sniffa i kaffeförpackningen när det öppnas, och har ett halvt osunt förhållande till sin filmsamling. Han är helt galen i julafton och ser fram emot det mer än en femåring. När han gjort någonting pinsamt så får han panik och gömmer sig bakom en kudde. Han har toklockigt hår som jag vill pilla på typ jämt. Han älskar att luras och tar varje tillfälle i akt att retas, om allt. Han kan spela piano, är en fena på att skriva och är smart som attan. Han är omtänksammare än någon annan jag vet och kan få mig att skratta, hur sur eller deppig jag än är. Jävlar i havet, en sån fin kille jag har.